Engkau investasi akhiratku

SPEAK YOUR MIND

family

sahabat CRB dimanapun berada, setiap kita adalah tabungan tak terhingga bagi orang tua kita, setiap kita menanggung surga dan neraka bagi orang tua kita.. setiap nafas, langkah, tingkah laku kita adalah bayaran atas perjuangan perih ayah dan ibu yang memberi kita nafkah..

setiap mili dalam diri kita adalah gambaran kasih sayang mereka berdua, kita adalah harapan sesungguhnya bagi mereka berdua, buah hati yang mereka harapkan dapat menuntun mereka kedalam syurga.

tak ada sedikitpun balasan yang mampu kita bayar atas perjuangan mereka kecuali ketaatan kepada Alloh subhanahu wataala dan doa yang mampu mengahantarkan mereka menuju syurga..kenikmatan abadi sesungguhnya.

berdoa dalam dinginnya malam, dalam sujud panjang, dalam setiap sholat dalam setiap permohonan ampun atas segala dosa adalah bayaran terbaik untuk mereka.

kita berusaha menjadi mandiri yang saleh dan solehah, beribadah, adalah tabungan tak terhingga sebagai bekal menuju syurga bagi mereka berdua.

sahabat CRB cintailah orang tua kita dengan senantiasa beribadah kepada Alloh, mohonkan ampun bagi mereka taati perintah mereka, sebut nama mereka dalam setiap doa berterimakasihlah atas segala jerih payah mereka untuk kehidupan kita, untuk ibu yang telah memepertaruhkan hidupnya untuk melahirkan kita, untuk ayah yang telah mengorbankan segala peluh payahnya, yang rela bersimbah keringat bahkan darah demi menghidupi kita.

semoga Alloh senantiasa memberikan kita kesadaran dan kemudahan untuk senantiasa cinta dan taat kepada mereka berdua, Aamiin

Tinggalkan Balasan

Alamat surel Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *